Mar 14, 2008

proud to be a bitch

When I stand up for myself and my beliefs, they call me a bitch.
When I stand up for those I love, they call me a bitch.
When I speak my mind, think my own thoughts or do things my own way, they call me a bitch.

Being a bitch means I won't compromise what's in my heart.
It means I live my life MY way.
It means I won't allow anyone to step on me.

When I refuse to tolerate injustice and speak against it, I am
defined as a bitch.
The same thing happens when I take time for myself instead of being everyone's maid, or when I act a little selfish.

It means I have the courage and strength to allow myself to be who I
truly am and won't become anyone else's idea of what they think I "should" be.

I am outspoken, opinionated and determined. I want what I want and there is nothing wrong with that!

So try to stomp on me, try to douse my inner flame, try to squash every ounce of beauty I hold within me.
You won't succeed.

And if that makes me a bitch , so be it.
I embrace the title and am proud to bear it.
-------------------------
no, i didn't write that. was forwarded to me by a fellow bitch. but yeah, i do like it. THAT is why it's here. also, "bitch" is something i say quite often... if i ever say it to you - this is what i'd mean by it.

14 comments:

Galadriel said...

so i can call you bitch from now on?
what about beeeyaaatch? :D

La vida Loca said...

heyyy thats good and i agree

Fuzzylogic said...

Wow!love that write up and I concur with the sentiments:)As soon as I started reading the post I started humming Meredith Brook's "I'm a bitch..I'm a lover,I'm a child..I'm a mother..I'm a sinner,I'm a saint I do not feel ashamed" Cheers Raysh and have a wonderful weekend!

Solitaire said...

Hahah!!
This is what I mean when I say women have it bad.
No matter what we do in this so called changed world, we still end up being bitches!

Thinking aloud said...

so now we can officially be bitchy about everything...cool!!!

btw, u and i are catty...aren't we? ;)

Na.Su.Krishnan said...

So much of bitching for the bitched bitch word?

rayshma said...

nsk: hmm... wot to do...? :0)

suma: hehe... yeah, completely agree that we're very catty! but me likes... :)

solitaire: exactly! so it's best to get used to it... :)

fuzz: me love that song.. think i'd posted it long back! welcome back! :)

loca: kewl... :0)

galadriel: hmm.. u don't already?!
why do i have d nagging feeling that u spoke to V before writing that...?! :D

TheKing said...

Thats a good shot at bitches' philosophy!

But that shouldnt discount you from the conspiracies you plotted with the fellow 1s!

:-)

Pixie said...

Nice one..
So, we can all label ourselves as Bitch from now on?!!

Pixie said...

Oh.. I hope you are feeling better too...

Anand Sarolkar said...

I thot it's another Rayshma's Tagism :)

rayshma said...

anand: no re... i'm tired of tags!

pix: thx, gurl.. i'm better... how've u been? how was mysore? :)

M: yeah, no discounts! :D but heyy, even u agree that they deserved it! :0)

Pavi!!!! said...

Well Said... Perfect attitude to have :
Name us what u want, we will be/say/do what we are and what we want to be/say/do !

MJS said...

I am surprised that you did't call me a bitch publicly!!!! Tell Tell, why why